AIRBNB


HET VERHAAL VAN AIRBNB IN BELGIË


INZICHT

Airbnb kreeg een nieuwe General Manager voor België. Een uitstekende gelegenheid voor Airbnb om het Belgische publiek het verhaal van Airbnb te vertellen via de zakelijke en consumentenmedia. Dit gebeurde met de steun van Edelman. De aankondiging van de nieuwe General Manager ging gepaard met een voorstelling van verhalen en statistieken die de positieve impact van de Airbnb gemeenschap in België aantoonden. We hebben deze gegevens helpen voorbereiden en naar buiten te brengen.

IDEE

De journalisten genoten van een authentieke Airbnb ervaring tijdens het persevenement dat Edelman had bedacht en uitgewerkt. In het toepasselijke kader van een Airbnb loft in het centrum van Brussel vertelden de General Managers van Airbnb België en Frankrijk het verhaal van Airbnb tot nu. Daarnaast onthulden ze de resultaten van een nieuwe enquête over de Belgische Airbnb gemeenschap. Deze ontmoeting met de pers werd optimaal benut met een reeks individuele gesprekken, waarop de Airbnb executives perfect waren voorbereid dankzij een uitgebreide mediatraining door het Edelman team. Journalisten die er niet bij konden zijn, ontvingen in realtime alle persinformatie, waaronder een infografie met de enquêteresultaten.

IMPACT

Meer dan 25 journalisten en fotografen woonden het persevenement bij. Ons team zorgde voor meer dan 45 berichten in de gedrukte pers, onlinemedia, radio en televisie, en dreef de gesprekken in de sociale media op. In deze berichtgeving werden de drie belangrijkste boodschappen naar buiten gebracht: de positionering van de nieuwe manager, de enquêteresultaten over de impact op de gemeenschap en de Airbnb ervaring. Globaal gesteld ontwierp het team een sterk programma om de reputatie en bekendheid van Airbnb verder te verstevigen op een sleutelmoment in de ontwikkeling van de onderneming in België.

Please update your browser.

This website requires Chrome, Firefox, Safari or Internet Explorer 9+